TikTok og Lunar

Officiel TikTok Succes Story i samarbejde med

5.2M

Views

+59%

App Installs

-13%

CPI

Increase

Målsætningen

Efter flere års høj vækst ville Lunar gerne øge deres brandkendskab og deres appel hos nye målgrupper for at kunne vedligeholde den stejle kurve i antallet af nye brugere i 2022.

Video

Reduction

Løsningen

Lunar og deres kreative bureau, Åkestam Holst, slog sig sammen med superstjernen og komikeren Will Ferrell for at bygge et univers baseret på den fiktive karakter, “Will Power”, som befordrer forbrugerne til at tage kontrollen tilbage over deres penge med Lunar.


For at kunne sprede budskabet på bedst mulig vis fik Lunar det digitale performance bureau, Obsidian Digital, til at hjælpe med at lægge den digitale strategi og eksekvere den. Målet var at øge kendskabsgraden og nå ud til brugere, som ingen anden kampagne førhen havde kunne. Strategien var derfor at opsætte annoncer i feed’et med reach som målsætning. Qua kampagnemålsætningen blev success målt på top-funnel KPI’er.


For at hjælpe til med dette, fik Lunar det digitale performance bureau, Obsidian Digital, til at hjælpe med at eksekvere på den digitale strategi. For at drive et løft i brand awareness og nå længere end nogen anden kampagne kørt på TikTok, brugte Lunar annoncer i feedet med rækkevidde som målretning. Dette gjorde, at success i stedet blev målt på top-funnel KPIer.

Resultaterne

Resultaterne taler for sig selv. Med mere end 5.2 millioner visninger og en 16% højere average view time kunne man efter kort tid se, at kampagnen var et match på TikTok.


Hvis man sammenligner resultaterne med data fra andre platforme, så var TikToks CPM pris 62% lavere. Grundet den lave CPM-pris nåede Lunar ud til stort set alle de danske TikTok brugere med deres “Will Power” budskab.


Ved at investere penge i brand kendskab i stedet for kun at investere i performance-fokuserede objektiver nåede Lunar 80% af brugerne på TikTok i Danmark. Ydermere opnåede Lunar 59% flere app installs til en 13% lavere pris mens, at kampagnen var live, og et par uger efter. Dette bekræfter altså, at top-funnel kampagner kan have en positiv afledt effekt på bottom-funnel events som app installs.

Including TikTok in our campaign enabled us to reach 1M users in Denmark at an exceptionally lower cost compared to other platforms. To top it off, we were able to effectively prove the effect that investing in top-funnel awareness has on driving lower-funnel events, which in this case was app installs.

Paige Richards / Paid Media Manager at Lunar

TikTok Annoncering

TikTok Annoncering

Afholdes af Obsidian Digital A/S, CVR: 37407739.

Kan vi hjælpe med TikTok annoncering?

Copyright © SnapchatAnnoncering 2021. All rights reserved.

En del af Obsidian Digital