TikTok er en social medie platform, der består af vertikale, short-form videoer, som TikToks brugere har lavet. Videoerne kan vare op til 60 sekunder, og der kan tillægges musik, lyde, filtre, tekst, emojis, effekter, hashtags og meget mere. Gennem brugerens profil bliver disse publiceret, hvorefter opslagene kan likes, kommenteres og gemmes.
I Danmark er der 1,2 million brugere på TikTok.
I Europa er der 100 millioner brugere på TikTok.
I verden er der 1 milliard brugere på TikTok.
I Danmark er 58% af brugerne på TikTok kvinder.
TikTok er stadig en ung platform, og konkurrencen fra danske annoncører er lav, hvilket betyder lave priser og mere opmærksomhed! Danmarks registrerede brugere bruger i gennemsnit TikTok 89 min om dagen, og på platformen fylder din annonce hele skærmen. Et nøgleord er derfor højt engagement - fordi det kan du skabe gennem TikTok!
Dine annoncer skal passe til platformen - Don't Make Ads, Make TikToks. Desuden er lyd altafgørende på Tiktok. Lyd og musik skaber følelser, og vi husker følelser!
Meget snart er TikTok Shopping tilgængeligt gennem Shopify i Danmark. Det vil blive muligt at linke til produkter og afholde live shopping. Derudover lancerer TikTok snarest sit eget Argumented Reality (AR) værktøj, TikTok Effect Studio. Værktøjet vil give udviklere mulighed for at bygge AR-effekter og features til TikTok, der kan kombinere den fysiske og virtuelle verden.
Hvis du er interesseret i at høre om fremtiden på TikTok, er du altid mere end velkommen til at skrive til os.
Aldersfordelingen ser således ud: